Interactie

Uw Website als basis van uw communicatie

Uw Website is het visitekaartje van uw onderneming en vormt vaak de basis van uw communicatie. U vermeldt uw websiteadres op zo veel mogelijk plaatsen, zodat (potentiële) geïnteresseerden altijd meer informatie over je onderneming kunnen vinden.

Daarom is het essentieel dat uw website een goede weerspiegeling van uw onderneming is. Een optimale website:

1: Is helder
Zorg ervoor dat het direct duidelijk is wat u de klant te bieden hebt. Dit doet u door de juiste combinatie van kleurgebruik, afbeeldingen en tekst. Ondernemers die met planten werken, doen er goed aan om een groentint te kiezen en water gerelateerde ondernemingen kiezen voor blauw. Als er dan ook nog een afbeelding van een strak ontworpen tuin of een aanlegsteiger met boten bij staat, dan weet de lezer meteen over welke branche de website gaat. De tekst geeft dan verdere uitleg.
Als er een groentint gebruikt wordt op een website van een jachthaven, dan wordt het onbewuste van de lezer in verwarring gebracht. Hierdoor kost het meer moeite om het vertrouwen van de lezer te winnen.

2: Is overzichtelijk
Een rustige homepage, liefst opgedeeld in blokken, geeft overzicht. Natuurlijk wordt er een korte uitleg gegeven over de onderneming en wat ze de lezer te bieden hebben. De belangrijkste pagina’s staan met een korte inleiding weergegeven, zodat er snel verder geklikt kan worden voor nadere uitleg. Daarnaast geeft de navigatiebalk helder weer waar de overige pagina’s over gaan. Vermijdt daarbij subsubpagina’s. Het gebruik van subpagina’s kan wel overzichtelijk werken.

3: Bevat een optimale USP
Waarom moeten ze voor jouw onderneming kiezen? Er zijn vast meer ondernemingen in deze branche die allemaal vertellen dat ze goed zijn, kwaliteit leveren en servicegericht werken. Overigens is dit geen USP, maar normaal. Waar zijn jullie goed in, wat is jullie meerwaarde, op welk segment richten jullie je, waarvoor komen c.q. kopen klanten bij jullie? Dit zijn zaken waar de lezer direct op de homepage antwoord op wil hebben. De lezer is ergens naar op zoek, bieden jullie de oplossing?

4: Bevat een blog
Met een blog heb je de ruimte om dieper op bepaalde zaken in te gaan, extra informatie te geven. In een blog laat u zien waar uw onderneming voor staat. Met de juiste onderwerpen vergroot u uw vindbaarheid op Google. Extra content is sowieso interessant om uw vindbaarheid te vergroten. Een ander belangrijk voordeel is dat u deze blogs kan promoten in uw nieuwsbrief en via social media. Op die manier bereikt u een groot publiek en krijgt u meer bezoekers op uw site. Het vergroot uw naamsbekendheid en schept vertrouwen.

5: Bevat Call to Actions
Om ervoor te zorgen dat de lezer contact met u opneemt, u in wil huren of uw producten koopt, moet u Call to Actions toevoegen. Hiermee brengt u mensen op een idee, u richt hun aandacht op een bepaalde actie. Zorg ervoor dat er op alle pagina’s een goede call to action staat, voorzien van een link naar de juiste pagina.


CSS Template
Communicatie

Directe communicatie van de bezoekers aan uw website is een van de belangrijkste aspecten van uw virtuele marketing-beleid.

Lees verder

Website Template
Leads genereren

Een goed ontwikkelde website geeft u extra marketingkracht t.b.v. nieuwe, geïnteresseerde, en actieve doelgroep

Lees verder

HTML Template
Presentatie

Hoe groot of klein uw onderneming ook is, op internet krijgt u geen tweede kans om een eerste indruk te maken.

Lees verder

Webcasting
Doorgroeien

Het is tevens belangrijk dat de veranderingen in uw bedrijfs-model hun weerslag vinden in uw gepresenteerde website.

Lees verder